محتوای همیشه سبز چیست ؟ و چطور در سئو به شما کمک میکند ؟

همیشه سبز در واقع نام انواعی از درختان است که در تمام فصول سال سبز هستند و خزان ندارند. اما در نویسندگی معنی متفاوت تری دارد که در ادامه میخوانیم..

مطالب و محتوای همیشه سبز را ویرایشگر ها زیاد به کار میبرند و در واقع به محتوایی گفته میشود که همیشه برای خواننده جذابیت دارد. دقیقا مثل درختان همیشه سبز که در تمام طول سال سبز هستند و برگ های خودشان را در طول سال به رخ بقیه درختان میکشند. مخصوصا در فصل سرما

محتوای همیشه سبز محتوای مرتبط و جذاب است که با گذشت زمان پیر نمیشود و از جذابیت آن کم نمیشود. محتوایی که ارتباطی با زمان ندارد و هر زمانی توسط موتور جستجو نمایش داده میشود.

همانطور که میدونید تازگی مطلب یکی از ارکان الگوریتم گوگل در سئو میباشد که هر چه مطلب تازه تر باشد، احتمال نمایش آن در صفحه اول گوگل بیشتر میشود. با این حال برای عبور از این محدودیت(که البته همیشه محدودیت نیست) میتوانیم از این حقه استفاده کنیم و از محتوایی استفاده کنیم که محدودیت زمانی ندارد و بسیار در سئو موثر و مفید است.برای فهم بیشتر این موضوع و تفاوت بین محتوای تاریخ مصرف دار و محتوای همیشه سبز مثال زیر را در نظر بگیرید.

به طور مثال وقتی من در رابطه با نتیجه بازی فوتبالی که دیروز برگزار شده است جستجو میکنم، دقیقا برای من مهم است که نتیجه بازی که دیروز برگزار شده را ببینم. این محتوا، محتوایی است محدود به زمان و به آن محتوای زمان دار گفته میشود چون بعد از گذشت مدتی دیگر مورد استفاده کسی قرار نمیگیرد. اما در مقابل این محتوا محتوای همیشه سبز هستند. مانند محتواهایی که به زمان خاصی محدود نمیشوند. مانند نحوه پخت کیک شکلاتی!

مطالب و محتوای همیشه سبز در سئو خیلی از اهمیت بالایی برخوردارند. زیرا میتوانند حجم زیادی از ترافیک را روانه وب سایت سئو شده شما بکنند.علاوه بر این محتوای همیشه سبز ممکن است برای ماه ها و حتی سال ها برای شما ارزش افزوده ایجاد کند و وب سایت شما را به غنای بالایی برساند و به این وسیله بهتر و بیشتر دیده شوید که این دقیقا یکی از اهداف سئو است.

تاثیر مستقیم محتوای سبز در سئو وب سایت

 

رابطه مطالب همیشه سبز و سئو

برای درک بهتر که چرا محتوای همیشه سبز از قدرت بالایی برخوردارند باید ابتدا از شیوه ی کار موتورهای جستجو مطلع شویم.

موتورهای جستجو در سه مرحله به جستجو برای ما میپردازند.

مرحله اول : یافتن مطالب از طریق ربات های خزنده

مرحله دوم : ثبت در پایگاه های داده(که در این مرحله کلیدواژه ها و محتوای قوی شناسایی میشوند)

مرحله سوم : بازیابی و فراخوانی محتوای قوی بر اساس نیاز مخاطب در جستجو

موتورهای جستجو به طور مداوم از اسپایدرها یا ربات های نرم افزاری که به عنکبوت ها معروفند برای جستجو و یافتن مطالب جدید استفاده میکند. این ربات ها وظیفه ی مهمی دارند و روزانه بالغ بر هزاران میلیون صفحات وب را به دنبال محتوای قوی میگردند.

قسمتی از الگوریتم مرتبط با صفحات ثبت شده در پایگاه های داده های موتور های جستجو(ایندکس شده) شامل تاریخ و تاریخ انقضای مطلب است. مطلبی که کهنه شود و در دراز مورد مورد استفاده قرار نگیرد از نظر گوگل محتوای پیر و سالخورده  محسوب میشوداز آنجایی که محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف قطعی ندارند، و معمولا از کلمات و کلیدواژه هایی استفاده میشوند که بارها و بارها مورد استفاده قرار میگیرند و وابسته به کلمات جستجو شده در موتورهای جستجو، احتمال نمایش مطالب همیشه سبز برای دفعات متعدد بسیار بالا خواهد بود.

کلیدواژه ها و محتواهای همیشه سبز

نوشتن مطالب همیشه سبز حول و حوش کلمات کلیدی که به وب سایت شما ارزش بیشتری میدهد به موتورهای جستجو هم کمک شایانی میکند تا خواننده ها را به سمت صفحه شما هدایت کنند.

برای مثال اگر وب سایتی در رابطه با سلامتی وفیتنس دارید نوشت مطلبی با عنوان"بهترین حرکات برای تقویت پا" مثالی بسیار هوشمندانه از محتوای همیشه سبز است. به خاطر اینکه این کلید واژه و محتوا تاریخ مصرف ندارد و همیشه کسانی هستند که به دنبال تقویت عضلات پای خود هستند و با این محتوای خوب، موتورهای جستجو فارغ از زمان به شما ارجاع داده میشوند.برای تولید محتوای همیشه سبز حالا تعریف معکوس آن را هم ارائه میدهیم زیرا برای تولید محتوا و در نهایت سئو این امر ضروری است تا دقیقا بدانیم محتوای همیشه سبز چه چیزهایی هستند وچه چیزهایی نیستند!

چه چیزهایی نوشته های سبز نیستند ؟

مقالاتی که شامل آمار و گزارش های عددی هستند که احتمالا تغییر میکنند و با گذشت زمان نسبتا کهنه میشوند و قطعا به مرور زمان زیاد مورد استفاده  قرار نمیگیرند، جزو محتوای سبز نیستند. و برای دریافت همیشگی و مداوم ترافیک کارایی ندارند.

 گزارش های مد لباس و فشن خیلی زود از رده اطلاعات دسته اول خارج میشوند و خیلی سریع از اذهان محو میشوند. پس باید بدانید دقیقا صنعت مد یکی از صنعت های مهیج ولی بسیار زودگذر و همیشه در حال تغییر است که باید با آن همگام بود.برای همین هزینه سئو سایت های مد کمی بیشتر از سایت های دیگر میباشد.

مقالات فصلی و مناسبتی را نمیتوان همیشه سبز در نظر گرفت. با این حال اگر مطلب خیلی به طور کلی بیان شده و هر ساله میتوان به آن رجوع کرد(مانند شب یلدا، جشن نوروز، سیزده به در) و مناسبت های مذهبی مانند(ماه رمضان، عید فطر، عید قربان و محرم و اربعین) در برهه زمانی خاص خودشان میتواند مورد رجوع کاربران باشد.

اخبار و گزارش های خبری بر اساس طبیعتشان جزو محتوای همیشه سبز نیستند ول از نظر تاریخی و حافظه ی تاریخی در آینده ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند.

روش های کاربردی برای تولید محتوا و مطالب همیشه سبز و کم کردن به سئو سایت

  • تولید faq ها. در واقع پاسخ به سئوالاتی است که کاربران به طور مکرر از شما میپرسند و برای جلوگیری از اتلاف وقت خود و مخاطبین خود لازم است این سئوالات پاسخ داده شود که مرجعی خواهند بود برای مراجعه همیشگی کاربران به آن در طول زمان های مختلف.
  • تولید چگونه ها و نصیحت های شغلی

چگونه ماکارونی درست کنیم!(همیشه سبز خواهد بود)

چگونه سس آلفردو خوشمزه درست کنیم؟

  • توضیح مفهوم های عمومی برای مخاطبان تخصصی زمینه کاری خودتان
  • نظرات در مورد محصولات و ویژگی های آنها(که البته همیشه هم صادق نیست چون با آمدن محصولات جدید احتمالا محصولات قبلی، تاریخ مصرفشان تمام میشود که البته باز هم به نوع محصول یا خدمات بستگی دارد.)

تولید محتوای همیشه سبز با رویکرد سئو (که باید همیشه در ذهن ما باشد) به شما کمک میکند تا محتوای مورد نظر خواننده ها را تهیه و تولید کنید و هرچقدر این محتوا کاربردی تر باشد برای مدت زمان طولانی تری در نتایج جستجو ها خواهد آمد و این در سئو یعنی بالا بردن نرخ ctr که مفصلا در آینده توضیح خواهم داد.

Comments (0)

There are no comments posted here yet

نظر دادن رایگان است!

  1. Posting comment as a guest.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location